Top 6 SEO fabels van 2020

SEO is de manier om meer succes te behalen voor jouw bedrijf. Behaal meer succes met SEO door het te optimaliseren op je website. Door SEO te optimaliseren zul je meer bezoekers krijgen dan alle andere platforms. Helaas zijn er nog fabels die rondlopen in de SEO wereld. Bekijk deze fabels van SEO op deze pagina om een beter begrip te krijgen van SEO. Na dit artikel te hebben gelezen zul je geen last meer hebben van deze fabels.

Welke SEO fabels zijn er allemaal? Er zijn wat fabels die rondlopen in SEO. Deze zijn: Foto's hoeven niet geoptimaliseerd te worden, links kopen zorgt er voor dat je hoger zult scoren in Google, content is niet belangrijk, mobielvriendelijkheid is geen must, proppen van zoekwoorden in je webpagina helpt, Linkbuilding is niet nodig.

  1. Foto's hoeven niet geoptimaliseerd te worden
  2. Links kopen zorgt er voor dat je hoger zult scoren in Google
  3. Content is niet belangrijk
  4. Mobielvriendelijkheid is geen must
  5. Proppen van zoekwoorden in je webpagina helpt
  6. Linkbuilding is niet nodig

Foto's hoeven niet geoptimaliseerd te worden

Afbeelding icon foto

Optimaliseren van foto's is een factor in het ranken binnen de zoekresultaten van Google. Het optimaliseren van SEO gebeurt op verschillende manieren. Optimaliseren van foto's zal er voor zorgen dat je website te vinden is bij de afbeeldingen.

Geef je een keyword mee in de 'title tag' van je foto, dan zullen Google gebruikers jouw foto vinden en kunnen ze misschien wel door klikken naar je website door op de titel link te klikken. Met al weinig inzet kun je dus bezoekers verkrijgen. Optimaliseer de foto's op je website met SEO om het uiterste te halen van de foto's.

Google raadt eenieder die een website heeft aan om foto's te optimaliseren met een 'alt' en 'title'. Een alt tag is label die elke foto op het internet zal moeten hebben. Je kunt met de alt tag aangeven aan Google wat er zou moeten gebeuren als de bezoeker van je website je foto niet kan weergeven.

Je geeft in de alt tag een descriptie mee waar de foto dus over gaat om een beeld te geven aan de bezoeker wat er op die plaats hoorde te staan. Met een title tag geef je aan wat de titel zal moeten zijn voor je afbeelding die wordt weergegeven op Google, nadat Google crawlers je website hebben bekeken en hebben onderzocht.

Door een title tag toe te passen aan je foto's ben je de foto's op je website aan het optimaliseren voor SEO.

Content is niet belangrijk

Content foto

Content is vaak bepalend voor de bezoeker om te blijven of om te vertrekken van je pagina. Met goed opgebouwde content vertoon je professie uit in de sector waar je je in bevind.

Goede content zal er voor zorgen dat een bezoeker langer blijft op je website. Dit is positief voor je SEO score, omdat een bezoeker een fijne ervaring heeft mogen ervaren op je website. Dit zal Google een positief signaal geven wat zal leiden tot hogere score in SEO. Content is dus belangrijk voor SEO.

Google kiest graag ook websites uit die meer te vertellen hebben aan hun bezoekers. Met meer content ga je vaak de details in en dat is wat een bezoeker goed zal doen, want een bezoeker wil graag zo goed mogelijk geholpen worden.

Door de details te bespreken geef je de bezoeker al een hoop informatie en dat is waar een bezoeker naar op zoek is. Geef een bezoeker de juiste informatie en zie de voordelen die het je zult brengen in de zoekresultaten van Google.

Mobielvriendelijkheid is geen must

Mobielvriendelijkheid foto

Tegenwoordig worden websites vaak bekeken op de mobiel. Een website is hard nodig voor startende ondernemers en daarom moet er gekeken worden naar hoe een bezoeker je website kan bekijken.

Nadat je weet dat websites ook bekeken worden op telefoons, zul je het mogelijk moeten maken voor die bezoekers om je website te bekijken.

Google heeft sinds kort meer aandacht besteed aan de mobiele gebruik. Ze hebben hun zoekresultaten aangepast per apparaat. Voor de computers krijg je andere zoekresultaten dan op de mobiel. Dit komt, omdat Google kijkt naar de websites of het op beide apparaten bekeken kan worden.

Een website moet dus mobielvriendelijk zijn wil je goed kunnen scoren in Google voor de mobiele apparaten.

Proppen van zoekwoorden in je webpagina helpt

Zoekwoorden

Deze fabel kwam vroeger vaak voor en komt vandaag de dag nog steeds wel eens voor. Het proppen van zoekwoorden in een webpagina helpt niet bij het hoger scoren in Google. Vroeger kon je veel zoekwoorden in een tekst proppen om hoger te scoren in Google.

Google keek naar de frequentie van de zoekwoorden op een webpagina om hoger te scoren. Hier maakte website eigenaars gebruik van en propte ze zoekwoorden in hun webpagina. Doordat ze dit deden kwamen ze hoger in Google, omdat het algoritme van Google toen zo werkte.

Nu is dat niet meer zo. Google heeft haar algoritme bijgewerkt en door dit kun je niet meer hoger scoren door zoekwoorden te proppen in je webpagina. Dit is dus een grote voordeel. Door deze aanpassing is het scoren in de zoekresultaten eerlijker geworden.

Google bekijkt nog steeds naar hoe vaak en waar je je zoekwoorden in je webpagina gebruikt. Hier kunnen ze een meting maken van hoe relevant je webpagina is voor de zoekopdrachten van haar gebruikers.

Linkbuilding is niet nodig

Linkbuilding foto

Het bouwen van links naar je website is nog steeds belangrijk voor het scoren in de zoekresultaten. Google gebruikt links die naar je websites leiden als een goed signaal dat je website autoriteit bezit. Websites met een hoge autoriteit komen vaak hoog te staan in de zoekresultaten van Google.

Linkbuilding is dus nog steeds belangrijk. De fabel dat linkbuilding niet nodig is, is uiteindelijk onzin. We zien dat het belangrijk is dat backlinks verkregen moeten worden, omdat uit onderzoek van SEO specialisten is gebleken dat autoriteit verkregen word door links van andere website die naar jouw website leiden.

Het verkrijgen van backlinks is vaak niet makkelijk om te krijgen, tenzij je backlinks gaat kopen. Wat bovendien word bestraft door Google. Backlinks moeten op een natuurlijke manier worden verkregen. Denk hierbij aan het registreren van je website bij bedrijvengidsen.

Door je website daar te registreren zul je een backlink krijgen van de bedrijfengids die naar je toe zal linken. Maak gebruik van bedrijvengidsen die geen spam websites zijn om een goede autoriteit te bouwen.

Links in je eigen website die naar je pagina's leiden zijn ook belangrijk om Google te laten weten welke pagina's belangrijk zijn. Hierdoor krijgt Google een beter zicht op welke pagina's je hoog wilt laten scoren in de zoekresultaten.

Maak gebruik van links waar de tekst niet 'klik hier' is, maar gebruik in plaats van dat je pagina naam of waar de pagina over gaat. Dit heeft meer effect dan 'klik hier' en is bovendien ook gebruiksvriendelijker.

Bekijk eventueel deze artikel waarin ik vertel hoe jij SEO kan toepassen op je website.

Bekijk de meest gemaakte SEO fouten


Deel dit artikel met vrienden en kennissen


Bedankt voor je aandacht

Ben je zo ver gekomen in deze artikel dan wil ik je bedanken voor je aandacht en je doorzettingsvermogen :D. Wij zijn een webdesign bureau genaamd Web Exact. Wij maken websites en optimaliseren websites in SEO. Wil jij een website laten bouwen of optimaliseren door onze gespecialiseerde webdesigners? Bekijk dan onze prijzen voor het optimaliseren of maken van je website. Neem vrijblijvend contact met ons op voor je eventuele vragen.