Top 6 SEO fabels

SEO is de manier om meer succes te behalen voor jouw bedrijf. Door SEO te optimaliseren zul je meer bezoekers krijgen dan alle andere platforms. Helaas zijn er nog fabels die ronddwarrelen in de SEO wereld. Na dit artikel te hebben gelezen zul je geen last meer hebben van deze fabels.

Welke SEO fabels zijn er allemaal? Deze zijn: Foto's hoeven niet geoptimaliseerd te worden, links kopen zorgt ervoor dat je hoger zult scoren in Google, content is niet belangrijk, mobielvriendelijkheid is geen must, proppen van zoekwoorden in je webpagina helpt, Linkbuilding is niet nodig.

  1. Foto's hoeven niet geoptimaliseerd te worden
  2. Links kopen zorgt ervoor dat je hoger zult scoren in Google
  3. Content is niet belangrijk
  4. Mobielvriendelijkheid is geen must
  5. Proppen van zoekwoorden in je webpagina helpt
  6. Linkbuilding is niet nodig

Foto's hoeven niet geoptimaliseerd te worden

Afbeelding icon foto

Optimaliseren van foto's is een factor bij het ranken binnen de zoekresultaten van Google. Het optimaliseren van SEO gebeurt op verschillende manieren.

Geef je een keyword mee in de 'title attribuut' van je foto, dan zullen Google gebruikers jouw foto vinden en kunnen ze misschien wel door klikken naar je website.

Google raadt eenieder die een website heeft aan om foto's te optimaliseren met een 'alt' en 'title' attribuut. Een alt attribuut is label die elke foto op het internet zal moeten hebben. Je kunt met de alt attribuut aangeven wat er zou moeten gebeuren als je bezoeker de foto niet kan zien.

Je geeft in de alt attribuut een descriptie mee waar de foto dus over gaat om een beeld te geven aan de bezoeker. Met een title attribuut geef je aan hoe jouw foto geindexeerd zal moeten worden op Google. Je geeft aan wat de naam moet zijn die getoond zal worden bij de foto.

Content is niet belangrijk

Content foto

Content is vaak bepalend voor de bezoeker om te blijven of om te vertrekken van je pagina. Met goed opgebouwde content laat je zien wat je in huis hebt en wat jouw passie is.

Goede content zal ervoor zorgen dat een bezoeker langer blijft op je website. Dit is positief voor je SEO score, omdat de bezoeker een fijne ervaring heeft mogen krijgen op je website. Dit zal Google een positief signaal geven, wat weer zal leiden tot hogere score in SEO.

Google kiest graag ook websites uit die meer te vertellen hebben aan hun bezoekers. Met meer content ga je vaak de details in en dat is wat een bezoeker goed zal doen, want een bezoeker wil graag zo goed mogelijk geholpen worden.

Door de details te bespreken, geef je de bezoeker al een hoop informatie en dat is waar een bezoeker naar op zoek is. Geef de bezoeker juiste informatie en zie de voordelen die het je zal brengen in de zoekresultaten van Google.

Mobielvriendelijkheid is geen must

Mobielvriendelijkheid foto

Tegenwoordig worden websites vaak bekeken op de mobiel. Een website is hard nodig voor ondernemers en daarom moet er gekeken worden naar hoe een bezoeker je website kan bekijken.

Nadat je weet dat websites ook worden bekeken op telefoons, zul je het mogelijk moeten maken voor die bezoekers om je website te bekijken.

Google heeft sinds kort meer aandacht besteed aan het mobiele gebruik. Ze hebben hun zoekresultaten aangepast per apparaat. Voor de computers krijg je andere zoekresultaten dan op de mobiel. Dit komt omdat Google kijkt naar welke websites een goede ervaring zal bieden aan haar gebruikers.

Proppen van zoekwoorden in je webpagina helpt

Zoekwoorden

Deze fabel kwam vroeger vaker voor dan vandaag de dag. Het proppen van zoekwoorden in een webpagina helpt niet bij het hoger scoren in Google. Vroeger kon je veel zoekwoorden in een tekst proppen om hoger te scoren in Google.

Ze keken naar de frequentie van je zoekwoorden om je hoger te laten scoren. Hier maakten webmasters misbruik van. Doordat ze dit deden kwamen ze hoger in Google, omdat het algoritme van Google toen nog niet zo geavanceerd was.

Nu is dat niet meer zo. Google heeft haar algoritme bijgewerkt en door dit kun je niet meer hoger scoren door zoekwoorden te proppen in je pagina. Dit is dus een groot voordeel voor webmasters die eerlijk te werk willen gaan. Door deze aanpassing is het scoren in de zoekresultaten eerlijker geworden.

Google bekijkt nog steeds naar hoe vaak en waar je je zoekwoorden in je webpagina gebruikt. Houdt je zoekwoorden relevant voor de bezoekers en probeer het zo natuurlijk mogelijk te houden.

Linkbuilding is niet nodig

Linkbuilding foto

Het bouwen van links naar je website is nog steeds belangrijk voor het scoren binnen de zoekresultaten. Google gebruikt links die naar je websites leiden als een goed signaal dat je website autoriteit bezit. Websites met een hoge autoriteit komen vaak hoog te staan binnen de zoekresultaten van Google.

Linkbuilding is dus nog steeds belangrijk. De fabel dat linkbuilding niet nodig is, is uiteindelijk onzin. We zien dat het belangrijk is dat backlinks verkregen moeten worden, omdat uit onderzoek van SEO specialisten is gebleken dat autoriteit verkregen word met backlinks.

Het verkrijgen van backlinks is vaak niet makkelijk, tenzij je backlinks gaat kopen. Wat bovendien wordt bestraft door Google. Backlinks moeten op een natuurlijke manier worden verkregen. Denk hierbij aan content die het waard zal zijn om massaal gedeeld te worden door anderen.

Links die je zelf toepast binnen je website, die doorverwijzen naar een ander pagina binnen je website, worden ook als belangrijk ervaren. Deze links geven namelijk aan welke pagina's je belangrijk vindt. Google zal dit oppakken en gebruiken om je website te ranken binnen hun zoekresultaten.

Wanneer je in je website verwijst naar andere pagina's, is het belangrijk dat je zoekwoorden vermeld binnen de link. Schrijf dus niet 'klik hier', maar vermeld een zoekwoord die jij relevant vindt voor de pagina.

Bekijk eventueel dit artikel waarin ik vertel hoe jij SEO kunt toepassen aan je website.

Bekijk de meest gemaakte SEO fouten


Deel dit artikel met vrienden en kennissen


Bedankt voor je aandacht

Ben je zo ver gekomen in dit artikel? Dan wil ik je bedanken voor je aandacht en je doorzettingsvermogen. Als jij deze SEO fabels ook zo zat bent, dan willen we je graag helpen. Onze SEO specialisten beschermen graag elke website van deze fabels. Zo optimaliseren ze je website voor een betere vindbaarheid. Neem vrijblijvend contact met ons op voor je eventuele vragen.