Kan foto niet laden

Hoger scoren in Google

Wil je gevonden worden op Google en ben je hard bezig geweest om bezoekers te genereren naar je website? Het kan ook zo zijn dat je een nieuw website hebt opgezet en je nu hard op zoek bent naar dat wat je bedrijf vindbaar zal maken. En daar is elke serieuze ondernemer naar op zoek. Dit artikel somt elke mogelijkheid om hoger te scoren in Google.

Hoe jij gevonden kunt worden in Google

Om je bedrijf goed vindbaar te maken dien je een sterke SEO toegepaste website te hebben. Google wil haar bezoekers de optimale gebruikservaring bieden, zodat ze snel kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn. Je website hoort in te spelen op de voorwaarden dat Google heeft om een website hoog te plaatsen in de zoekresultaten. Om ervoor te zorgen dat je goed gevonden zult worden in de zoekresultaten van Google, dien je de richtlijnen te volgen die Google heeft opgesteld. Alleen zo zul je op de eerlijke manier hoger scoren in Google. Bekijk snel de richtlijnen van Google om jouw bedrijf meer bezoekers op te leveren.

1. Optimalisatie

Een website dient de juiste informatie weer te geven waar bezoekers antwoorden uit kunnen halen. Het belangrijkste doel van je website is om vragen van bezoekers te beantwoorden. Je wilt dat zij de informatie gemakkelijk op je website kunnen vinden. Zo zul je er bovendien ook voor zorgen dat je conversie zal stijgen.

Google biedt haar gebruikers verschillende zoekresultaten waarvan zij geloven dat het de beste zijn voor de zoekopdracht. Jouw website kan alleen aan de top staan als je alle optimalisaties van je website, zo goed mogelijk toepast aan je website. Maak het makkelijk voor je bezoekers op te navigeren binnen je website.

Let op dat knoppen werkend zijn en gedrukt kunnen worden op de mobiel. Optimaliseer jouw afbeeldingen door ze een 'alt' en 'title' attribuut te geven. Binnen de attributen geef je aan waar de afbeelding over gaat. Zo zal Google jouw afbeelding begrijpen en gemakkelijker indexeren binnen hun afbeeldingen zoekresultaten.

Zorg voor een schoon en rustige website waar je website op kunnen blijven voor een lange tijd. Je website dient dus ook in te spelen op de behoeften van je bezoekers. Een te drukke ontwerp schrikt bezoekers af en dat gaat ten kosten van je SEO.

Google wil de beste websites hoger scoren in de zoekresultaten. Maak het ze dus gemakkelijker door aan te tonen dat jij die positie verdient.

2. Snelheid

Gezien Google meer aandacht is gaan geven aan de websitesnelheid door PageSpeed Insights op te starten, is het belangrijk je websitesnelheid te optimaliseren. Bekijk je snelheid om te zien hoe ervoor staat, want een langzame website heeft niet alleen gevolg op hoe Google je website zal positioneren, maar ook op jouw conversie.

Hoe langer een bezoeker wacht op een website, hoe sneller de bounce van toepassing wordt. Een snelle website is zeer geliefd bij Google en heeft positieve effect op je SEO score. Dat komt omdat het een positieve ervaring biedt aan haar gebruikers.

Zodra Google merkt dat je website snel is in het laden, zullen ze je website meer aandacht geven. Een bezoeker is op zoek naar snelle en gemakkelijke oplossingen.

Een goede websitesnelheid zal je bedrijf een betere SEO score geven en dus een hogere positie in Google, en dat is wat je wilt.

3. Linkbuilding

Wat is linkbuilding? Linkbuilding is hoe je website de structuur aanhangt van links in je website en buiten je website. Met relevante interne links zorg je ervoor dat de bezoeker je website doorbekijkt. Dit heeft zeer positieve effect, want Google analyseert namelijk bij alle websites hoelang een bezoeker blijft op je website.

Google vindt het belangrijk dat een bezoeker een website relevant vind, en met een lange bezoektijd geeft dat Google een positieve signaal af. Dit zorgt voor hoge positionering in de zoekresultaten, omdat je website als relevant wordt ervaren door de bezoeker.

Nu je weet over wat interne links zijn kunnen we kijken naar wat externe links zijn. Wat zijn externe links nou eigenlijk? Links vanaf een externe website die verwijzen naar jouw website, heten ook wel backlinks. Dit geeft Google een signaal dat je website autoriteit is in het veld en dus een hogere positie verdiend. Linkbuilding is een essentiële factor in SEO.

4. Content

Content, content, content! Google houdt van goede content. Goede content zorgt voor lange en kwalitatieve bezoektijd en dit geeft een signaal af aan Google dat je website de bezoeker interesseert. Een website die goede en kwalitatieve content heeft, trekt niet alleen Google aan om je website hoger te positioneren, maar ook de bezoeker.

Hoe beter de content, hoe lager de bouncerate. Je doel is om bezoekers op je website te houden en niet weg te jagen. Als een bezoeker niet geïnteresseerd is in je diensten of producten doordat de content afwijkt, dan zal je website daardoor niet hoger gepositioneerd worden door Google.

5. Zoekwoorden

De zoekwoorden waar je op wilt scoren voor je website, dienen relevant te staan aan de diensten en producten die je aanbied. Je kunt die zoekwoorden zelf bedenken door het op te schrijven op papier, maar je kunt het ook doen door een onderzoek te starten. Deze onderzoek kun je uitvoeren door te kijken wat Google jou binnen de zoekopdrachten aanbeveeld.

Stel dat je een bouwbedrijf hebt, dan wil je scoren op zoekwoorden zoals: Bouwbedrijf in Drenthe, beste bouwbedrijf Den Haag, badkamer vernieuwen Amsterdam. Hangt dus puur af waar jouw bouwbedrijf zich bevind.

Een goede tool om te kijken hoeveel mensen zoeken op een bepaald zoekwoord, is de tool van Google: Zoekwoordplanner. Deze tool zal je een maandelijkse zoekvolume geven per zoekwoord. Het is handig om te zien hoe realistisch het is om op te scoren door te kijken naar de concurrentie van dat zoekwoord.

De tool laat je ook zien hoe sterk de concurrentie is voor het desbetreffende zoekwoord. Nadat je jouw zoekwoordonderzoek hebt gedaan, pas je de zoekwoorden toe in je website. Voor elke dienstpagina die je dan hebt, zul je een passende zoekwoord moeten vermelden als paginatitel van de pagina. Ook wel gekend als een 'H1' attribuut.

Nadat je jouw titels hebt geoptimaliseerd voor een desbetreffend zoekwoord, kun je jouw gaan teksten optimaliseren voor het zoekwoord die je hebt gekozen. Kijk wel uit dat je jouw teksten niet volpropt met het zoekwoord. Dat zal Google namelijk niet waarderen omdat het tegen de richtlijnen gaat.


Deel dit artikel met jouw vrienden en kennissen


Voor SEO moet je bij ons zijn

Ben je zo ver gekomen in dit artikel? Dan wil ik je bedanken voor je aandacht en je doorzettingsvermogen. Wij zijn een webdesign bureau genaamd Web Exact. Wij maken websites en optimaliseren websites in SEO. Wil jij een website laten bouwen of optimaliseren door onze gespecialiseerde webdesigners? Bekijk wat wij jou te bieden hebben om jouw bedrijf meer bezoekers en omzet te genereren. Het optimaliseren of maken doen wij graag. Neem vrijblijvend contact met ons op voor je eventuele vragen.