12 redenen waarom jij een website nodig hebt

Het hebben van een website brengt veel voordelen met zich mee. Een startende ondernemer heeft vaak een gebrek aan bezoekers voor de diensten die bijvoorbeeld worden geleverd. Deze ondernemer zou op zoek moeten gaan naar klanten. Klanten zijn te vinden op bijvoorbeeld Social-Mediaplatforms zoals: Instagram, Facebook en zelfs YouTube, maar vaak zijn deze opties niet succesvol en is de ondernemer niet helemaal tevreden met de resultaten.

Waarom heb jij een website nodig hebt, is omdat een website je klantenkring uitbreid op de beste manier. Het hebben van een website is naast het uitbreiden van je klantenkring ook meer gericht op succes in conversie dan in gebruik van Social Media, beter bereikbaar en gemakkelijk voor jou als ondernemer.

1. Vergroten van klantenkring

Gedacht aan hoe je jouw klantenkring kan uitbreiden? Ben je het zat dat je telkens weer onnodige tijd verspild op social media om toch de relevantie van je bedrijf te verbeteren?

Maak gebruik van het maken of laten maken van een website en voorkom het verspillen van je waardevolle tijd. Het vergroten van je klantenkring is belangrijk voor jouw bedrijf, omdat je met dat veel meer omzet kan krijgen dan eerst. Daarnaast is een grote klantenkring ook belangrijk voor hoe je er voor staat als bedrijf.

Het krijgen van een grote klantenkring is goed mogelijk bij een website. Nadat je een website hebt gebouwd kun je je website promoten op je social media om bezoekers er naar toe te leiden. Een goed opgebouwde website zorgt er voor dat bezoekers worden omgezet naar klanten, zodat jouw bedrijf succes behaalt.

Vergroot je klantenkring door een website te maken of te laten maken en profiteer van de gevolgen.

Bekijk eventueel hoe je conversie verbetert op een website.

2. Informatiepunt

Een website is een uitstekende manier om informatie te vermelden over de diensten of producten die je verkoopt als ondernemer. Social Media word steeds ineffectiever, omdat concurrenties toch gaan voor de website. Het hebben van een website is daarom ook belangrijk om te hebben.

Informatie vermeldt je gemakkelijk op je website door bijvoorbeeld te vertellen over je diensten op een pagina over diensten. Wil je de veelgestelde vragen beantwoorden die klanten of bezoekers vaak hebben, dan kun je een veelgestelde vragen pagina maken om deze informatie op te delen.

Bezoekers zijn geïnteresseerd in het geïnformeerd worden over een bedrijf. Ze zijn vaak terughoudend in het converteren als zij weinig tot geen informatie krijgen die ze willen. Met een website maak je dit mogelijk voor ze en zorg je er voor dat ze kunnen converteren naar klanten.

Het is dus niet alleen een uitstekende manier om informatie te delen die bezoekers zich af vragen, maar ook een goede manier om bezoekers te converteren.

3. Bijblijven bij concurrentie

Een website hebben zorgt er voor dat je bijblijft bij je concurrentie. Het bijblijven bij je concurrentie is een belangrijke methode om weinig tot geen verlies te maken, want je zorgt er dan voor dat je de strijd aan gaat met je concurrentie. Je wilt natuurlijk niet dat ze er mee weg komen dat ze je klanten als het ware afpakken en daarom is het van groot belang om ook een website te bouwen.

Steeds vaker maken ondernemers gebruik van hun eigen website. Zo kunnen ze gemakkelijk de orde behouden en informatie delen die ze graag willen delen over hun onderneming.

Ga je voor Social Media dan zit je eigenlijk al snel te concurreren met kleinere ondernemers die niet gauw weten wat voor grote beloningen en voordelen het hebben van een website eigenlijk is. Hierdoor lopen ze flink wat bezoekers en klanten mis en dat is niet fijn voor een onderneming, want een onderneming is gebouwd op het aantrekken van bezoekers en het converteren naar klanten.

Bijblijven bij je concurrentie is dus belangrijk voor jou als ondernemer om geen bezoekers en klanten mis te lopen. Maak zelf een website of laat een website maken door een professionele webdesign bureau.

Bekijk eventueel ons artikel over of zelf een website maken een goed idee is of niet.

4. Bereikbaarheid

Het bereikbaar zijn is belangrijk als bedrijf. Dit zegt een potentiële klant dat je professioneel bent en gedreven bent als bedrijf om de behoeftes te vervullen die er zijn. Door een website kun je je bereikbaarheid sterk vergroten door bijvoorbeeld een contact service aan te bieden zoals telefonisch als via een formulier.

Met duidelijkheid op je bereikbaarheid kun je het vertrouwen van je bezoekers mee verhogen. Bezoekers willen namelijk het liefst spreken met een mens voor de vragen die ze hebben over jouw bedrijf, dus als je dat mogelijk maakt voor je bezoeker dan stel je de bezoeker er mee gerust. Dit kan leiden tot conversie, aangezien je de bezoeker dan geeft waar ze voor hebben gevraagd zonder dat ze veel moeite er voor hebben moeten doen.

Het contacteren via een formulier brengt ook gemakkelijkheid met zich mee. Hoe meer een bezoeker moet doen om contact op te nemen, hoe lager de conversie en inzet zal zijn. Als een bezoeker niet kan bellen, dan zou die bezoeker een optie moeten hebben om een online formulier in te vullen om toch die contact op te kunnen nemen.

Verbeter de bereikbaarheid van jouw bedrijf om goed gebruik te maken van jouw bedrijf.

5. Geloofwaardigheid

Het hebben van een website brengt veel geloofwaardigheid met zich mee die je zult krijgen van je potentiële klanten. Een website straalt vaak professie uit, omdat het hebben van een website een online presentatie is van jouw bedrijf. Potentiële klanten kunnen dan goed waarnemen of jouw bedrijf de juiste keuze is voor hun probleem of behoefte.

Het ontwerp van je website dient een fijne blik te hebben voor je bezoekers. Je wilt natuurlijk niet dat je bezoekers onmiddellijk vertrekken nadat je hen met moeite hebt aangetrokken naar je website, dus het is belangrijk dat je de factoren toepast die een rol spelen in het behouden van de bezoekers op je website. Deze factoren heb ik besproken in het artikel: Hoe verleng ik de bezoekerstijd op mijn website?.

Bezoekerstijd speelt niet alleen een grote rol op je bezoekers, maar ook op SEO. Versterk de geloofwaardigheid van jouw bedrijf door het maken of laten maken van een website.

6. Omzet

Krijgen van omzet is niet gemakkelijk en vooral niet als je de verkeerde methodes hier voor gebruikt. We leven in een tijd dat modern is geworden waar technologie heerst in het succes behalen van een onderneming. Ondernemingen die geen gebruik maken van technologie zullen dan ook snel merken dat er niet veel word omgezet.

Om een goede omzet te kunnen behalen zal er toch wel echt gebruik moeten worden gemaakt van technologie. Dit is te doen met Social Media of door het gebruik te maken van een website. Vaak zien we dat het gebruik maken van Social Media om omzet te behalen vaak lastig is, omdat de gebruikers van Social Media vaak niet veel inzetten om jouw diensten te vertrouwen en te weten.

Door het maken of laten maken van een website zorg je er voor dat je eigenlijk al meteen de juiste bezoekers kunt bereiken die interesse hebben in jouw diensten. Het is namelijk wat lastig om geen omzet te behalen en daarom is het belangrijk om gebruik te maken van de juiste methodes die dit wel waar kunnen maken in de beste gevallen.

Een website is vaak doelgericht en bezoekers die er terecht komen hebben vaak ook interesse om te willen bestellen of te willen gebruik maken van de diensten, daarom is het een goede manier om een website te hebben. Maak een sterke website die aan de voorwaarden van SEO voldoen om veel bezoekers aan te trekken tot je website om meer kans te krijgen dat je omzet verhoogt.

In het artikel die ik heb geschreven over voorwaarden van SEO vertel ik hoe jij onmiddellijk gebruik maken van SEO om het in jouw voordeel te laten werken.

Controle op je bereik

Controle is iets wat ontzettend belangrijk is en dit vooral in wat je bereik is en hoe je dit kan verbeteren. Op Social Media kun je weten wat je bereik is, maar je zult geen statistieken vinden hoe lang iemand op je pagina is gaan kijken en waar er op is geklikt. Deze statistieken krijg je wel bij het hebben van een website dat veel voordelen met zich mee brengt.

Als je namelijk weet hoelang iemand op je pagina is gaan kijken dan kun je dat vergelijken met andere pagina's waar bezoekers niet zo lang aanwezig zijn. Je kunt dan de pagina's wat een lage bezoekerstijd heeft verbeteren door te analyseren wat er goed en niet goed gaat binnen die pagina. Controle op je bereik is onmisbaar om jouw bedrijf uit te breiden.

De statistieken die je krijgt op je website zijn dan afkomstig van Google Analytics. Deze statistieken zullen je helpen om je website dan steeds beter te maken om de bezoekers te converteren naar klanten bijvoorbeeld. Controle hebben op je bereik is belangrijk om je website te verbeteren en uit te breiden, want alleen zo weet je wat er goed en niet gaat.

Maak gebruik van het hebben van een website om controle te krijgen op je bereik.

7. Werken en recensies laten zien

Als bedrijf heb je waarschijnlijk diensten of producten geleverd die een recensie hebben ontvangen van je klanten. Deze recensies kun je delen op je Social Media. Het hebben van recensies is een groot voordeel. Dit kunnen we zien op Social-Mediaplatforms zoals Facebook.

Facebook maakt gebruik van recensies op een pagina en deze recensies geven mensen vaak een goed beeld van hoe professioneel een bedrijf is en wat de voordelen zijn van dat bedrijf. Deze recensies zijn effectief, maar niet zo effectief als recensies op je website. De recensies die worden weer gegeven op je website krijgen een groter bereik met goed uitgevoerde SEO. Hierdoor geef je meerdere mensen een indruk van jouw bedrijf.

Recensies kun je namelijk ook mooier weergeven, zodat het nog aantrekkelijker is om het te bekijken. Zo kun je een recensie plaatsen van je bedrijf waar je maar wilt op website. Dit kan goede gevolgen hebben op je conversie. Bij een website heb je de keus om recensies te plaatsen waar je maar wilt. Dit is helaas niet altijd praktisch en mogelijk bij Social-Mediaplatforms.

Bij punt 4 heb ik besproken wat het belang is in het hebben van geloofwaardigheid. Als je een website hebt, dan ben je al sneller geloofwaardiger dan als je een Social-Mediaplatform hebt. Als jij gebruik wilde maken van een dienst, zou je dan kijken op Social Media of op Google? Juist ja, want Google heeft een groter gebruik en bereik van websites die professioneel zijn. Laat ook zien wat je hebt kunnen doen voor anderen door je werken te laten zien op je website. Dit zul je potentiële klanten dan een beeld geven wat je in huis hebt.

8. Verminder marketinguitgaven

Social Media maakt het bereiken van andere gebruikers niet zo goedkoop. Het adverteren is best prijzig als je het wilt toepassen op Social Media. Vaak maken ondernemers gebruik van advertenties op Facebook en Google. Deze advertenties zijn opgezet om anderen aan te trekken naar je diensten of producten.

Om advertenties tot je voordeel te laten werken dien je veel te investeren in advertenties. Dit is niet altijd weg gelegd voor ondernemers die pas zijnn begonnen of zelfs ondernemers die een tijdje bezig zijn met hun onderneming. Door het maken of laten maken van een website zorgt er voor dat je gebruik kan maken van SEO.

SEO is belangrijk als je bezoekers wilt aantrekken naar jouw website. Optimaliseren van SEO is gratis om mee te beginnen. Het is wel een investering van tijd die je zult moeten besteden om SEO te optimaliseren voor jouw website. De voorwaarden van SEO zijn opgesteld door Google om hoog te scoren in Google.

Deze voorwaarden dienen toegepast te worden om echt goed gebruik te maken van SEO.

9. Bespaar op brochures

Brochures zijn een manier van bezoekers aantrekken naar je diensten of producten die vaak in het verleden intensief gebruik van werd gemaakt. Het laten bedrukken en ontwerpen van brochures is tijdsbestendig en prijzig, maar het zal wel wat effect hebben op hoe goed je bezoekers aantrekt.

Bezoekers aantrekken met brochures is alleen niet echt van deze tijd meer. Technologie is uitgebreider geworden en door dit is een website hebben de beste manier om bezoekers aan te trekken, aangezien mensen kunnen zoeken naar jouw bedrijf als ze een dienst of product willen bestellen. Besparen op brochures is niet alleen goed voor de portemonnee en tijd, maar ook voor het milieu. Dubbele voordeel dus!

10. Werk gemakkelijker

Met het hebben van een website werk je vaak veel gemakkelijker dan via Social Media. Niet iedereen heeft altijd veel tijd om constant te posten om relevantie te verhogen. Met een website bouw je een fundament voor jouw bedrijf online. Doordat je je bedrijf online presenteert aan bezoekers geeft het nogal een goede indruk.

Het hebben van een website is modern, effectief en gemakkelijk. Door te werken met een website geef je een grote deel werk aan je website. De website werkt dan eigenlijk voor jou in plaats van dat jij voor de website werkt.

Wil jij weinig tijd geven aan constante optimalisatie van je website, dan is het mogelijk om te gaan voor een statische website die gebouwd is in HTML, omdat een statische website geen gebruik maakt van plug-ins zoals WordPress.

Het hebben van plug-ins op je website heeft niet alleen negatief effect op hoe vaak je zou moeten optimaliseren, maar ook op de snelheid van je website. Het is dus gemakkelijker om een statische website te hebben als je weinig wilt letten op je website.

11. Werk efficiënter

Maken of laten maken van een website zorgt er voor dat je efficiënter zult werken, want kijk naar de conversie die een website zal opleveren ter vergelijking van Social-Mediaplatforms zoals Facebook. Google word het meest gebruikt door mensen die iets willen bereiken of behoefte hebben in iets.

Een gebruiker van Google zoekmachine kan gemakkelijk vinden wat de behoeften zijn. Deze worden snel vervuld door maar een weinig moeite. Google heeft haarzelf zo goed uitgebreid dat gebruikers constant gebruik blijven maken van haar zoekmachine. Ondernemers maken ook gebruik van deze zoekmachine en zorgen er voor dat ze gevonden kunnen worden binnen de zoekresultaten voor een bepaalde zoekterm.

Met SEO werk je al snel veel efficiënter dan dat je zonder SEO werkt. SEO zorgt er namelijk voor dat je organische bezoekers krijgt naar jouw website. Deze bezoekers zijn vaak het beste, omdat deze bezoekers op zoek zijn naar jouw product of dienst.

Je hoeft dus niet meer te adverteren als je SEO score goed zit en gevonden kunt worden door potentiële klanten. Hierdoor werk je al snel efficiënter, omdat de conversie hierdoor ook zal stijgen. Het is dus ook belangrijk dat je website zo is ingericht dat conversie hoog zal zijn.

Hier zijn bepaalde technieken voor die professionele webdesigners uitvoeren, maar ook kun je hier zelf mee aan de slag door te beginnen met het bekijken van YouTube Tutorials.

Bekijk deze korte video over waarom jij een website nodig hebt.


Deel dit artikel met jouw vrienden en kennissen


Bedankt voor je aandacht

Ben je zo ver gekomen in dit artikel dan wil ik je bedanken voor je aandacht en je doorzettingsvermogen :D. Wij zijn een webdesign bureau genaamd Web Exact. Wij maken websites en optimaliseren websites in SEO. Wil jij een website laten bouwen of optimaliseren door onze gespecialiseerde webdesigners? Bekijk dan onze prijzen voor het optimaliseren of maken van je website. Neem vrijblijvend contact met ons op voor je eventuele vragen.