11 redenen waarom jij een website nodig hebt

Het hebben van een website brengt veel voordelen met zich mee. Een startende ondernemer heeft vaak een gebrek aan bezoekers voor de diensten die geleverd worden. Deze ondernemer zou op zoek moeten gaan naar klanten. Klanten zijn te vinden op bijvoorbeeld Social Mediaplatforms zoals: Instagram, Facebook en zelfs YouTube, maar vaak zijn deze opties niet succesvol en is de ondernemer niet helemaal tevreden met de resultaten.

Waarom heb jij een website nodig hebt, is omdat een website je klantenkring uitbreidt op de beste manier. Het hebben van een website is naast het uitbreiden van je klantenkring ook meer gericht op succes in conversie dan in gebruik van Social Media, beter bereikbaar en gemakkelijk voor jou als ondernemer.

1. Vergroten van klantenkring

Gedacht aan hoe je jouw klantenkring kan uitbreiden? Ben je het zat dat je telkens weer onnodige tijd verspild op Social Media om toch de relevantie van je bedrijf te verbeteren?

Het vergroten van je klantenkring is belangrijk voor jouw bedrijf, omdat je zo veel omzet kunt genereren. Daarnaast is een grote klantenkring ook belangrijk voor hoe je ervoor staat als bedrijf.

Het krijgen van een grote klantenkring is goed mogelijk bij een website. Nadat je een website hebt gebouwd, kun je je website promoten op je Social Media om bezoekers ernaartoe te leiden. Een goed opgebouwde website zorgt ervoor dat bezoekers worden omgezet naar klanten, zodat jouw bedrijf succes behaalt.

Bekijk eventueel hoe je conversie verbetert op een website.

2. Informatiepunt

Een website is een uitstekende manier om informatie te vermelden over de diensten of producten die je te bieden hebt als ondernemer. Social Media wordt steeds ineffectiever, omdat concurrentie toch gaan voor een website. Het hebben van een website is daarom ook belangrijk om te hebben.

Informatie vermeld je gemakkelijk op je website door bijvoorbeeld te vertellen over je diensten op een dienstenpagina. Wil je de veelgestelde vragen beantwoorden die klanten of bezoekers vaak hebben, dan kun je een veelgestelde vragen pagina maken om deze informatie te delen met je bezoekers.

Bezoekers willen graag geïnformeerd worden over een bedrijf. Ze zijn vaak terughoudend in het converteren wanneer zij weinig tot geen informatie hebben gekregen. Met een website zorg je voor meer informatie over jouw bedrijf, waardoor ze sneller converteren tot klanten.

Het is dus niet alleen een uitstekende manier om informatie op te delen, maar ook een goede manier om bezoekers te converteren.

3. Bijblijven bij concurrentie

Een website hebben zorgt ervoor dat je bijblijft bij je concurrentie. Het bijblijven bij je concurrentie is een belangrijke methode om weinig tot geen verlies te maken, want je zorgt er dan voor dat je de strijd aangaat met je concurrentie. Je wilt natuurlijk niet dat ze er mee weg komen door je potentiële klanten over te nemen en daarom is het van groot belang om ook een website te bouwen.

Steeds vaker maken ondernemers gebruik van hun eigen website. Zo kunnen ze gemakkelijk de orde behouden en informatie delen die ze belangrijk vinden.

Ga je voor Social Media? Dan zit je eigenlijk al snel te concurreren met kleinere ondernemers die niet gauw weten wat voor grote beloningen en voordelen het hebben van een website eigenlijk heeft. Hierdoor lopen ze flink wat bezoekers en klanten mis en dat is niet fijn voor een onderneming.

Bijblijven bij je concurrentie is dus belangrijk voor jou als ondernemer om geen bezoekers en klanten mis te lopen. Maak zelf een website of laat een website maken door een professionele webdesign bureau.

Bekijk eventueel ons artikel over of het slim is om je eigen website te maken.

4. Bereikbaarheid

Het bereikbaar zijn is belangrijk als bedrijf. Dit zegt een potentiële klant dat je professioneel en gedreven bent als bedrijf om de behoeftes te vervullen. Door een website kun je jouw bereikbaarheid sterk vergroten door bijvoorbeeld een contact service aan te bieden zowel telefonisch als via een formulier.

Bezoekers willen namelijk het liefst spreken met een mens voor de vragen die ze hebben over jouw bedrijf, dus als je dat mogelijk maakt voor je bezoeker dan stel je de bezoeker ermee gerust. Dit kan leiden tot conversie, aangezien je de bezoeker dan geeft wat ze nodig hebben.

Het contacteren via een formulier brengt ook gemak met zich mee. Hoe meer inzet een bezoeker moet tonen, hoe lager de conversie zal zijn. Als een bezoeker niet kan bellen, dan zou die bezoeker een optie moeten hebben om een online formulier in te vullen om toch contact met je op te kunnen nemen.

Verbeter de bereikbaarheid van jouw bedrijf om goed gebruik te maken van jouw bedrijf.

5. Geloofwaardigheid

Het hebben van een website brengt veel geloofwaardigheid met zich mee die je zult krijgen van potentiële klanten. Hebben van een website, straalt vaak uit dat je professioneel bent als bedrijf, omdat het hebben van een website een onlinepresentatie is van jouw bedrijf. Potentiële klanten kunnen dan goed waarnemen of jouw bedrijf de juiste oplossing is voor hun probleem.

Je wilt natuurlijk niet dat je bezoekers onmiddellijk vertrekken nadat je hen met moeite hebt aangetrokken naar je website, dus het is belangrijk dat je de factoren toepast die een rol spelen bij het behouden van de bezoekers. Deze factoren heb ik besproken in artikel: Hoe verleng ik de bezoekerstijd op mijn website?.

Bezoekerstijd speelt niet alleen een grote rol op het effect van je website, maar ook op SEO. Versterk de geloofwaardigheid van jouw bedrijf door het maken of laten maken van een website.

6. Omzet

Krijgen van omzet is niet gemakkelijk en vooral niet als je de verkeerde methodes hiervoor gebruikt. We leven in een moderne tijd waar technologie essentieel is voor online succes. Ondernemingen die geen gebruik maken van technologie, zullen dan ook snel merken dat er niet veel omzet wordt behaald.

Om een goede omzet te kunnen behalen zal er toch wel echt gebruik gemaakt moeten worden van technologie. Dit is te doen met Social Media of door gebruik te maken van een website.

Door het maken of laten maken van een website, zorg je ervoor dat je eigenlijk al meteen de juiste bezoekers kunt bereiken die interesse hebben in jouw diensten.

Een website is vaak doelgericht, en bezoekers die er terecht komen hebben vaak ook interesse om te willen in wat je te bieden hebt, daarom is het een goede manier om een website te hebben. Maak een sterke website die aan de voorwaarden van SEO voldoet, zodat je veel bezoekers en klanten kunt aantrekken.

Bekijk eventueel ons artikel over de SEO voorwaarden.

Controle op je bereik

Op Social Media kun je weten wat je bereik is, maar je zult geen statistieken vinden hoelang iemand op je pagina is gaan kijken en waarop geklikt is. Deze statistieken krijg je wel bij het hebben van een website.

Als je namelijk weet hoelang iemand op je pagina is gaan kijken, dan kun je dat vergelijken met andere pagina's waar bezoekers niet zo lang aanwezig zijn. Je kunt dan pagina's die een lage bezoekerstijd hebben, verbeteren door te analyseren wat er goed en niet goed gaat binnen die pagina. Controle op je bereik is onmisbaar om jouw bedrijf uit te breiden.

De statistieken die je krijgt op je website zijn dan afkomstig van onder andere Google Analytics. Deze statistieken zullen je helpen om je website steeds meer te versterken.

7. Werken en recensies laten zien

Als bedrijf heb je waarschijnlijk diensten of producten geleverd die een recensie hebben ontvangen van je klanten. Deze recensies kun je delen op je Social Media. Het hebben van recensies is een groot voordeel. Dit kunnen we zien op Social Mediaplatforms zoals Facebook.

Facebook maakt gebruik van recensies op een pagina, en deze recensies geven mensen vaak een beter beeld van hoe professioneel een bedrijf nou is en wat de voordelen zijn van dat bedrijf. Deze recensies zijn effectief, maar niet zo effectief als recensies op je website.

Recensies kun je namelijk ook mooier weergeven, zodat het nog aantrekkelijker is om te bekijken. Dit kan goede gevolgen hebben op je conversie. Bij een website heb je de keus om je recensies weer te geven naar jouw manier. Dit is helaas niet altijd praktisch en mogelijk bij Social Mediaplatforms.

Bij punt 4 heb ik besproken wat het belang is in het hebben van geloofwaardigheid. Als je een website hebt, dan ben je al sneller geloofwaardiger dan als je slechts Social-Mediaplatform hebt. Als jij gebruik wilde maken van een dienst, zou je dan kijken op Social Media of op Google? Juist ja, want Google vertoont geloofwaardige websites die jouw problemen oplossen.

Heb je leuke foto's van resultaten die je hebt mogen bieden? Laat ze zien op je website. Het laat zien dat je weet waar je mee bezig bent. Dat zal resulteren tot meer conversie. Zorg voor meer geloofwaardigheid door je portfolio up-to-date te houden.

8. Verminder marketinguitgaven

Het adverteren is best prijzig als je daar succes uit wilt halen op Social Media. Vaak maken ondernemers gebruik van advertenties op Facebook en Instagram. Deze advertenties zijn opgezet om anderen aan te trekken naar je diensten of producten.

Om advertenties tot je voordeel te laten werken, dien je veel te investeren in advertenties. Dit is niet altijd weggelegd voor ondernemers die pas zijn begonnen. Door het maken of laten maken van een website zorg je ervoor dat je gratis bezoekers kunt genereren met SEO.

SEO is belangrijk als je bezoekers wilt aantrekken naar jouw website. Het optimaliseren van SEO, is gratis om mee te beginnen. Het is wel een investering van je tijd om je website te optimaliseren voor SEO.

De factoren die Google heeft opgesteld, zijn er om je een beeld te geven hoe je jouw website kunt optimaliseren voor SEO. Volg de richtlijnen van Google om eerlijk te scoren binnen de zoekresultaten.

9. Bespaar op brochures

Brochures uitdelen is een manier om potentiële klanten aan te trekken. Het laten bedrukken en ontwerpen van brochures is tijdsbestendig en prijzig, maar het zal wel wat effect hebben op hoe goed je bezoekers aantrekt.

Mensen willen je online kunnen vinden. Een brochure die geen website vertoond, kan een gevoel achterlaten dat het bedrijf niet heel professioneel is. Besparen op brochures is niet alleen goed voor de portemonnee en tijd, maar ook voor het milieu. Dubbele voordeel dus!

10. Werk gemakkelijker

Met het hebben van een website, werk je vaak veel gemakkelijker dan via Social Media. Niet iedereen heeft altijd genoeg tijd om constant te posten op Social Media. Met een website bouw je een fundament voor jouw bedrijf. Doordat je jouw bedrijf online presenteert aan bezoekers, geeft het nogal een goede indruk.

Het hebben van een website is modern, effectief en gemakkelijk. Door te werken met een website paas je een groot deel werk naar je website. De website werkt dan eigenlijk voor jou in plaats van dat jij voor de website werkt.

Wil jij niet al te veel tijd geven aan constante optimalisatie aan je website, dan is het mogelijk om te gaan voor een statische website die gebouwd is in HTML, omdat een statische website geen gebruik maakt van plug-ins zoals WordPress.

Het hebben van plug-ins op je website heeft niet alleen negatief effect op hoe vaak je zou moeten optimaliseren, maar ook op de snelheid van je website. Het is dus gemakkelijker om een statische website te hebben als je weinig wilt letten op je website.

11. Werk efficiënter

Maken of laten maken van een website zorgt ervoor dat je efficiënter kunt werken. Een gebruiker van Google, kan gemakkelijk vinden waar hij of zij naar op zoek is. Ondernemers maken ook gebruik van deze zoekmachine en zorgen ervoor dat ze gevonden kunnen worden binnen de zoekresultaten.

Met SEO werk je al snel veel efficiënter dan dat je dat zou doen zonder. SEO zorgt er namelijk voor dat je organische bezoekers krijgt naar jouw website. Deze bezoekers zijn vaak het beste, omdat deze bezoekers interesse hebben in jouw product of dienst.

Hierdoor werk je al snel efficiënter, omdat de conversie dan zullen stijgen. Maar zorg er alleen wel voor dat je website effectief is en gebruik maakt van conversietechnieken.

Hier zijn bepaalde technieken voor die professionele webdesigners uitvoeren, maar ook kun jij hier zelf mee aan de slag door ons artikel te bekijken.

Bekijk deze korte video over waarom jij een website nodig hebt


Deel dit artikel met jouw vrienden en kennissen


Bedankt voor je aandacht

Ben je zo ver gekomen in dit artikel? Dan wil ik je bedanken voor je aandacht en je doorzettingsvermogen. Ben je overtuigd dat een website gewoon niet te vergeten is? Gelukkig maken wij effectieve websites voor jouw onderneming. Neem vrijblijvend contact met ons op voor je eventuele vragen.