Wat is White Hat SEO?

Om je website te kunnen laten ranken in Google moet je gebruik maken van White Hat technieken, maar wat is White Hat nou eigenlijk? Het woordje komt je misschien al wat bekend voor. Het heeft te maken met al het goede dat wordt gebruikt om iets te bereiken. In de SEO wereld heb je Black Hat SEO en White Hat SEO. Deze termen worden gebruikt om een bepaalde betekenis te verduidelijken. Zo is Black Hat SEO een verkeerde manier op te ranken in Google en White Hat SEO een goede en juiste manier om te ranken in Google.

Wat is White Hat SEO nou eigenlijk? White Hat SEO maak je gebruik van manieren om te ranken in Google dat niet tegen de regels in gaat die Google heeft opgesteld. Om gebruik te maken van White Hat SEO zou verschillende technieken moeten toepassen. Deze zijn: kwalitatieve content schrijven, backlinks verkrijgen, interne linkbuilding versterken, foto optimalisatie/pagina optimalisatie en paginasnelheid verbeteren.

Kwalitatieve content schrijven

Een White Hat techniek is om goede en kwalitatieve content te schrijven. Hoe meer woorden je schrijft over een bepaald onderwerp, hoe beter Google je zult indexeren en positioneren binnen de zoekresultaten. Het gaat dus niet alleen om kwalitatieve content, maar ook om kwantiteit. Ik zou zeggen dat het een mix is van beiden, kwantiteit en kwaliteit.

Een bezoeker wilt graag zo veel mogelijk informatie krijgen dat waardeerbaar zal zijn. Het is aan jou om dus content te schrijven die waardeerbaar zal zijn door de bezoeker die terecht komt op je website. Maak gebruik van Spellboy om je teksten te controleren op fouten in spelling of grammatica.

Interne linkbuilding versterken

Interne linkbuilding is het optimaliseren van de linkjes die te vinden zijn binnen jouw website die linken naar pagina's op jouw website. Deze linkjes worden door Google als belangrijk ondervonden. Zo krijgen ze een beeld van hoe je website in elkaar zit en welke pagina's jij belangrijk vind om bezocht te worden.

Gebruik linkjes binnen je content naar pagina's die belangrijk zijn voor de bezoeker. Zorg er voor dat je de bezoeker uiterste informatie geeft waar de link naar toe verwijst. Bezoekers houden namelijk niet van verassingen. Met duidelijkheid naar je bezoeker toe zorg je er voor dat er word geklikt op de link.

Ook is het belangrijk om de link die je plaatst binnen je content, om het echt te verkopen. Maak het interessant voor je bezoeker om er op te klikken. Dit geeft een goed signaal af aan Google dat de bezoekers op je website echt betrokken zijn. Deze White Hat techniek is makkelijk uit te voeren en effectief.

Bekijk eventueel ook de SEO-voorwaarden om jouw website hoger te laten scoren in Google.

Foto optimalisatie/pagina optimalisatie

Foto's optimaliseren is makkelijk uit te voeren. Maak gebruik van Alt en Title tags. Deze tags zijn bij elke foto binnen je website te gebruiken. Alt tag is als de browser de foto niet kan laten tonen wegens een probleem bijvoorbeeld. Vul deze Alt tag in met tekst die je zou willen laten zien als de bezoeker je foto niet kan zien om een indicatie te geven wat er op die plek hoort.

De Alt tag wordt dus laten zien als de browser je foto niet kan afbeelden. De Title tag is een attribuut van de foto dat aangeeft aan Google waar de foto over gaat. Heb je een foto van een vrouw die werkt op haar laptop, dan zou je Title tag iets in de richting van 'Vrouw die werkt op haar laptop' moeten zijn.

Door gebruik te maken van de Alt en Title tag zorg je er voor dat Google je foto gemakkelijk en goed kan indexeren als afbeelding. Dit heet image SEO. Mensen kunnen je zo vinden via afbeeldingen in plaats van zoekresultaten. Optimaliseer je pagina door het ontwerp te verbeteren en mooier te maken.

Maak gebruik van maximaal drie kleuren op je website en vermijd wat je bezoeker kan hinderen van goede ervaring op je website. Vermijd pop ups om je bezoeker zo min mogelijk te verhinderen.

Maak gebruik van H1 en H2 tags en implementeer zoekwoorden in je pagina, zowel in je content als in je pagina naam en titel.

Bekijk eventueel ook hoe je je bezoekers langer vast kan houden op je website.

Paginasnelheid verbeteren

Paginasnelheid is belangrijk voor de indexering en de gebruikerservaring van je bezoekers. Bezoekers willen graag een snel werkende website bezoeken die hun vragen en benodigdheden snel vervuld kan worden. Optimaliseer je paginasnelheid door gebruik te maken van de gratis Page Speed Insights Tool.

Page Speed Insights is een goede tool van Google om je paginasnelheid te optimaliseren. Zo word je website eerst gescand. Vervolgens krijg je instructies van de tool hoe je de website snelheid kan verbeteren. Vaak is dit het comprimeren van foto's, juiste formaat bieden voor je foto's, tekst comprimeren en afbeeldingen laten laden nadat de website is geladen.

Een snelle pagina snelheid werkt vaak wonderen. Conversie stijgt nadat je de bezoeker gemakkelijk maakt om snel te navigeren. Als een bezoeker een fijne ervaring heeft op je website, dan geeft dat een signaal af aan Google dat je gebruikservaring goed is. Dit zal leiden tot een hogere positie in de zoekresultaten.

Paginasnelheid verbeteren is dus een goede White Hat techniek om je website te verbeteren in SEO.

Bekijk deze zeer effectieve White Hat techniek.


Deel dit artikel met jouw vrienden en kennissen


Bedankt voor je aandacht

Ben je zo ver gekomen in dit artikel dan wil ik je bedanken voor je aandacht en je doorzettingsvermogen :D. Wij zijn een webdesign bureau genaamd Web Exact. Wij maken websites en optimaliseren websites in SEO. Wil jij een website laten bouwen of optimaliseren door onze gespecialiseerde webdesigners? Bekijk dan onze prijzen voor het optimaliseren of maken van je website. Neem vrijblijvend contact met ons op voor je eventuele vragen.