Daling in effect door website fouten
Merk je als ondernemer dat je website steeds minder effect genereert? Vaak gebeurt het dat er grote en kleine fouten op een website worden gemaakt. Deze fouten kunnen ervoor zorgen dat bezoekers bijvoorbeeld sneller van je website verlaten. De bounce rate stijgt en conversie daalt.
In dit artikel geef ik je de meest gemaakte fouten binnen een website. Merk je dat deze fouten ook op jouw site te vinden zijn? Dan krijg je meteen de oplossing mee.
Meest gemaakte fouten op websites
1. Welkomstbericht
Soms zie ik zelf bij websites die ik tegenkom, dat ze een welkomstbericht vertonen. Bij de banner staat dan bijvoorbeeld "Welkom op onze website". De bezoeker beland op je website en ziet een welkomstbericht. Best fijn zou je denken, maar de bezoeker raakt dan een beetje in de war.
De bezoeker verwacht namelijk verwelkomt te worden. Hij of zij is op zoek naar een oplossing. Alles wat daarvan afwijkt zorgt voor verwarring.
De banner wordt namelijk vaak gebruikt als samenvatting van de pagina. Het is een plek waarbij je binnen een paar woorden aangeeft wat de pagina dekt.
2. Gebrek aan overtuiging
Als je even aan je website zou denken zoals de bezoeker je website ziet, zou je het dan overtuigend vinden? En wat zorgt voor meer overtuiging in je website?
- Benoemen van voordelen
- Professioneel ontwerp
- Tonen van resultaten
- Witregel
Wanneer jouw website deze factoren niet of onvoldoend bezit, dan zie je dit terug in hoe de bezoeker zich op je website gedraagt. Om de bezoeker langer op je site te houden, is het belangrijk dat je website zo goed mogelijk is geoptimaliseerd.
Een gebrek aan overtuiging resulteert ook in minder omzet. Je wilt natuurlijk wel dat de site meer conversie genereert. Dus is het belangrijk dat de overtuigingsfactor actief is.
4. Veel 'wij wij', weinig 'je/jij'
Wanneer bedrijven het te vaak over zichzelf hebben, dan kan dat egoïstisch lijken. Dat wil je ten aller tijde vermijden, aangezien de bezoeker dan meer geneigd is de website te verlaten.
Zet de bezoeker voorop in wat je te bieden hebt. Waarom brengt jouw aanbod hen voordeel? Waarom moeten zij voor jou kiezen boven de concurrent? Door je doelgroep aan te spreken, bouw je een band met ze op.
Probeer hun problemen te begrijpen en vervolgens de oplossing te geven. Maak het duidelijk kenbaar binnen je teksten en afbeeldingen.
5. Niet vindbaar in Google
Vindbaarheid wordt steeds belangrijker. Steeds vaker zoeken mensen oplossingen op via het internet. Het brengt dan voordeel als jouw site vindbaar is in Google.
Bovendien brengt Google je nieuwe en organische bezoekers op de site. Deze bezoekers komen zonder dat je hiervoor hebt moeten betalen. Investeer je tijd om hoger in Google te scoren.
Zodra je dan hoger in Google in staat, krijg je bezoekers naar je website. Meer vindbaarheid resulteert in een grotere kans op verhoging van omzet.
Lukt het je niet zoekmachine optimalisatie aan je website toe te passen? Dan zijn er gelukkig veel Online Marketing bureau's (zoals wij) die dat voor je kunnen regelen.
6. Niet mobielvriendelijk
In de tijd van de technologie die steeds meer uitbreidt, is het essentieel geworden om een website te hebben die mobielvriendelijk is. Zonder een mobielvriendelijke website te hebben loop je ontzettend veel potentiéle klanten mis.
Veel van de internetgebruikers zijn tegenwoordig actief op een mobiel of tablet. Het is dan niet handig om mobielvriendelijkheid na te laten op je website. Denk aan alle mensen die buiten zijn en het internet gebruiken. Ze maken gebruik van hun mobiel.
Heb je geen kennis over hoe je een WordPress of statische website moet maken? Dan zijn er gelukkig voor jou ontzettend veel mogelijkheden op internet. En mocht je niet genoeg tijd hebben om dit probleem op te lossen, dan zul je dit over kunnen laten aan een website ontwikkelaar.
Andere website fouten
Diepgaande Online Marketing onderwerpen spreken mij aan. Met een diploma als programmeur en vijf jaar ervaring met websites, help ik ondernemers en hobbyisten een sterke website op te zetten.
Meer over Daniël