Meest gemaakte website fouten

Je maakt je eigen website en merkt dat het niets tot weinig voor je oplevert. Super vervelend! In dit artikel zul je alles te weten komen over de meest gemaakte website fouten. Veel ondernemers maken deze fouten en zien dat hun bedrijf hiermee achteruit gaat. Je zult na dit artikel te hebben gelezen, meteen alle fouten op kunnen lossen.

De meest gemaakte fouten die ondernemers maken bij het maken van hun website zijn: taalgebruik, geen doel, niet mobielvriendelijk, langzame laadtijd, slechte SEO en geen goede opmaak.

1. Taalgebruik

Simpele taal foto

Gebruik een taal die makkelijk te begrijpen is, want bezoekers schrikken af wanneer ze te dure woorden zien binnen je website. Je wilt je bezoekers behouden door een gemakkelijk begrijpbare taal te gebruiken. Zo bouw je bovendien ook een beter band met je bezoekers.

Vaak worden er nog zoekwoordwoorden gepropt binnen een pagina. Dit gaat ten koste van de leesbaarheid. Bouw je zinnen goed op en zorg ervoor dat het er natuurlijk uitziet. Niemand wil een lap tekst zien met woorden die onnatuurlijk vaak terugkomen.

Bekijk eventueel hoe je de bezoekerstijd verbetert op je website.

2. Geen doel

Doel foto

Wat is jouw doel in het hebben van een website? Wil je jouw bezoekers informeren over jouw expertise? Of wil je slechts dat bezoekers de mogelijkheid krijgen om contact met je op te nemen.

De grootste reden waarom ondernemers niet slagen in het hebben van een website, is omdat zij niet de juiste doelen hebben opgesteld voor hun website.

Het is belangrijk dat als je een doel opstelt om bijvoorbeeld meer klanten te behalen, om genoeg verstand te hebben van marketing. Het is daarom belangrijk om zaken zoals conversie over te laten aan professionals op gebied van marketing.

3. Niet mobielvriendelijk

Mobielvriendelijk foto

In de tijd van de technologie die steeds meer uitbreidt, is het essentieel geworden om een website te hebben die mobielvriendelijk is. Zonder een mobielvriendelijke website te hebben loop je ontzettend veel potentiéle klanten mis.

Veel van de internetgebruikers zijn tegenwoordig actief op een mobiel of tablet. Het is dan niet handig om mobielvriendelijkheid na te laten op je website. Denk aan alle mensen die buiten zijn en het internet gebruiken. Ze maken gebruik van hun mobiel.

Heb je geen kennis over hoe je een WordPress of statische website moet maken? Dan zijn er gelukkig voor jou ontzettend veel mogelijkheden op internet. En mocht je niet genoeg tijd hebben om dit probleem op te lossen, dan zul je dit over kunnen laten aan een website ontwikkelaar.

4. Langzame laadtijd

Laadtijd foto

Zet jezelf in de schoenen van je bezoeker. Een langzame website is zeer frustrerend. Bezoekers zijn op zoek naar een snelle oplossing voor hun probleem. Een langzame website verhindert dit enorm. Bezoekers hebben dan vaak de neiging om je website te verlaten, omdat het te lang voor ze duurt.

Ondernemers die gebruik maken van WordPress en website builders, hebben vaak last van een langzame website. Ze zien hier een groot probleem in, omdat hun bezoekers vaak dan snel vertrekken van hun website.

Hoe je dit kunt voorkomen, is door een website te hebben waar je let op de laadsnelheid. Computers hebben niet veel last van langzame websites, omdat die er niet vaak zijn wegens het feit dat computers sneller laden dan telefoons. Dit komt omdat het geheugen van de computer en de processor beter en groter is dan de mobiel.

Optimaliseer je website snelheid door de gratis tool van Google te gebruiken. Met Page Speed Insights krijg je een inzicht op wat de snelheid op je website verhindert. Ook krijg je tips om deze verhinderingen te verwijderen.

Je laadsnelheid optimalisatie zal positief uitpakken voor je conversie en de gebruikservaring van je website. Het nalaten ervan zal dus niet goed zijn voor je onderneming.

5. Slechte SEO

SEO foto

SEO is van groot belang voor jou als ondernemer. Door het hebben van goede SEO zul je veel bezoekers aantrekken, en dit zal goede gevolgen hebben op je conversie.

Als ondernemer wil je zo veel mogelijk bezoekers aantrekken en SEO is daar een goede methode voor. Sterker nog, SEO is de beste methode die je kunt gebruiken om bezoekers aan te trekken tot je website, want de meeste internetgebruikers maken gebruik van Google. Google is de grootste en bekendste zoekmachine en het wordt dagelijks door miljarden mensen gebruikt.

Google indexeert websites en plaatst deze website op basis van zoekopdrachten van haar gebruikers, op een bepaalde positie binnen de zoekresultaten. Het optimaliseren van je SEO is dus ontzettend belangrijk, want zo zul je veel bezoekers aantrekken. Een vaak gemaakte fout is dat ondernemers een slechte SEO score hebben of zelfs helemaal niet letten op SEO.

Deze ondernemers zien dan ook een laag bezoekersaantal en zijn constant op zoek naar hoe ze dit kunnen verbeteren. SEO is de manier om bezoekers aan te trekken tot je website. Google heeft richtlijnen opgesteld, zodat jij als website eigenaar beter kunt scoren in SEO.

Voorkom het maken van de fout in het hebben van een negatieve SEO score. Alleen hiermee zul je succes kunnen behalen met je website.

6. Geen goede opmaak

Opmaak website foto

Opmaak van een website zal bepalen hoe lang en wat de ervaring zal zijn van je bezoekers. Met een goed opgemaakte website trek je de aandacht van een bezoeker en zorg je ervoor dat de bezoeker initiatieven zal nemen om meer te weten te komen over de diensten of producten die je aanbiedt.

Bied je geen diensten of producten aan? Dan kan je met een goede opmaak bijvoorbeeld ook een informatiewebsite of een instructiewebsite versterken. Het ontwerp van de website is dus van groot belang om een succesvolle website te hebben. Vaak maken ondernemers de fout door te weinig aandacht te besteden aan de website opmaak.

Later komen ze er dan achter dat het ontwerp een grote rol speelt in de gebruikservaring en bezoekerstijd. Hiernaast is een goede opmaak ook belangrijk, omdat het ervoor zorgt dat jouw website er professioneler uitziet.

Wanneer je website er professioneel uitziet, zullen bezoekers sneller converteren naar klanten. Dit is wat je wilt bereiken met een website.

Voorkom deze fout door meer kwalitatieve tijd te investeren aan het ontwerp van de website, zodat je meer kunt halen uit jouw website en zo dus meer conversie kunt behalen.

Bekijk deze video van 7 grootste website fouten


Deel dit artikel met jouw vrienden en kennissen


Bedankt voor je aandacht

Ben je zo ver gekomen in dit artikel? Dan wil ik je bedanken voor je aandacht en je doorzettingsvermogen. Voorkom de fouten in dit artikel door onze webspecialisten in te schakelen. Zo optimaliseren ze graag jouw website en geven ze je uitstekend advies. Neem vrijblijvend contact met ons op voor je eventuele vragen.