Daniël | Online Marketing specialist
Laatst geupdate: 20-12-2021

Wat is Content Marketing?

Het delen van relevante en waardevolle content is wat onder Content Marketing wordt begrepen. Het doel ervan is om een band met bezoekers of klanten te bouwen.

Welke soorten content ken jij naast teksten? Denk bijvoorbeeld aan video's en blogs. Kortom: een manier om met gebruik van het internet met mensen te communiceren.

De redenen voor Content Marketing

1. Goed voor je merk

Vestig je naam online om concurrenten voor te zijn. Het is belangrijk als bedrijf of hobbyist om je naam kenbaar te maken. Op die manier zorg je ervoor dat je een autoriteit wordt.

Je maakt je naam bijvoorbeeld kenbaar door Social Media in te zetten, of een blog te beginnen. Een goed vindbare blog zorgt voor meer bezoekers.

Vestig je naam door online content te delen. Je kunt bijvoorbeeld schrijven over een bepaald onderwerp binnen je branche. Dat zorgt daarnaast ook weer ervoor dat je expertise kunt vertonen. Bezoekers krijgen dan vertrouwelijke informatie, waardoor jij een betere reputatie krijgt.

2. Zorgt voor meer conversie

Met gebruik van bijvoorbeeld video's, kun je jouw bedrijf meer conversie laten genereren. De video's deel je dan op je website, of op je Social Media. Als de video dan goede impact heeft, dan zie je dit terug in je naamsbekendheid, maar ook in de omzet.

Heb je diensten die je verleent of producten die je verkoopt? Dan kun je content gebruiken om deze aantrekkelijker te maken. Op die manier overtuig je meerderen en genereer je meer conversie.

Het effect van meer conversie geeft je website ook weer meer effect. Het brengt meer klanttevredenheid, en zo ook meer reviews voor je bedrijf. Anderen raden je sneller aan, waardoor je ook minder aan marketing hoeft te besteden.

3. Gaat samen met vindbaarheid

Content Marketing is een grote factor binnen vindbaarheid. Je kunt bijvoorbeeld vindbaarder worden door te gaan adverteren. De advertentie wordt vervolgens opgezet, maar de content moet dan voor resultaten gaan zorgen.

Naast het adverteren op Google of Social Media, kun je ook vindbaarder worden door SEO. SEO staat voor Search Engine Optimization. Deze optimalisatie heeft te maken met de organische zoekresultaten van Google.

Wil je jouw website binnen die zoekresultaten zien? Dan vraagt Google jou om de website volgens hun richtlijnen te optimaliseren.

  • Zoektermen binnen content verwerken
  • Relevante informatie delen
  • Gebruiksvriendelijkheid verbeteren
  • Pagina's indexeerbaar maken

Dat zijn de voornaamste zoekmachine optimalisatie punten die voor hogere posities gaan zorgen. Content speelt dus een belangrijke rol binnen de vindbaarheid van jouw website.

Content Marketing

Daniël

De algemene Online Marketing diensten spreken mij aan. Als Online Marketeer haal ik veel genot uit het helpen van ondernemers. Met betere vindbaarheid, meer conversie en krachtige content kun jij online groeien.
Meer over Daniël