Hoe maak je een succesvolle website?

Bij het bouwen van een website komen er verschillende aspecten bij kijken waar je de benodigde aandacht aan zou moeten besteden. Deze aspecten zullen bepalen hoe succesvol je website zult zijn. Startende ondernemers kiezen vaak om een website zelf te maken. Gedurende het proces in het maken van een website zullen er vraagtekens zijn hoe je een website succesvol maakt en wat het juiste ontwerp is voor een website.

Hoe maak je een succesvolle website? Bij het maken van een succesvolle website komen er verschillende aspecten bij kijken. Deze zijn: maak je website vindbaar, heb een nette en mooi ontwerp, pas call-to-actions toe, overtuig je bezoekers, vermijd bugs en fouten binnen je website.

Maak je website vindbaar

SEO foto

Een succesvolle website zal vindbaar moeten zijn op verschillende platforms. Op Social Media heb je platforms zoals: Facebook, Instagram en YouTube. Het vindbaar maken van je website kan via deze platforms. Vaak is Facebook de way to go om vindbaar te zijn als onderneming.

Met informatie over je diensten en transparantie zul je er voor kunnen zorgen dat bezoekers converteren naar klanten. De beste methode om je website vindbaar te maken is toch wel Google. Met het verbeteren van zoekmachine optimalisatie oftewel SEO, kun je veel bezoekers aantrekken tot je website die op een organische manier te recht komen op je website.

SEO is geheel gratis toe te passen. Er zitten geen kosten aan vast en dat is wat ook fijn is aan SEO. Je website kun je dus goed vindbaar maken met SEO, als je SEO goed toepast aan je website.

Het toepassen van SEO aan je website kun je leren door bijvoorbeeld het artikel 'Hoger scoren in Google' die ik heb geschreven te bekijken of door YouTube video's te bekijken over SEO.

Met een goed begin aan SEO zul je veel van kunnen profiteren. Trek bezoekers aan door gebruik te maken van SEO om jouw website beter vindbaar te maken.

Heb een nette en mooi ontwerp

Ontwerp foto

Het ontwerp van jouw website vertelt veel aan je bezoekers over hoe professioneel jij als ondernemer bent. Hoe hard het ook klinkt, het ontwerp vertelt veel over hoe professioneel jij bent.

Bezoekers die terecht komen op je website kijken vaak veel naar het ontwerp. Ze kijken of alles logisch en op een nette manier is ingedeeld. Het is fijn om een website te bezoeken die een ontwerp heeft dat makkelijk te gebruiken is. Gebruikerservaring is een groot aspect wat er voor zal zorgen dat je website succesvol word.

Dit, omdat Google gebruiksvriendelijkheid hoog heeft zitten. Google wil namelijk dat haar gebruikers de optimale ervaring zullen hebben tijdens hun gebruik.

    Welke factoren zul je op moeten letten om een goed ontwerp te hebben voor je website?
  • Goed leesbare tekst
  • Kleurgebruik
  • Uitlijnen
  • Scherpe foto's

Goed leesbare tekst

Tekst op je website hoort goed leesbaar te zijn. Door je tekst goed leesbaar te maken zul je een fijne gebruikservaring bieden aan je bezoekers. Je kunt je teksten bijvoorbeeld op een normale grootte behouden. Zeventien pixels is goed leesbaar en fijn om te lezen.

Met een goed leesbare letterstijl kun je de gebruikservaring ook verbeteren. Kies voor een letterstijl als Roboto, Arial of Sans-serif. Deze letterstijlen worden vaak gebruikt en zijn goed leesbaar.

Maak gebruik van vetgedrukte woorden in je teksten om er een variatie aan te geven. Bovendien laten vetgedrukte woorden zien dat het een belangrijk woord is.

Kleurgebruik

Kleuren binnen je website maken je website aantrekkelijker voor bezoekers. Maak gebruik van maximaal drie huiskleuren. Met meer dan drie huiskleuren zal de website er minder professioneel uit zien. HetF logo van je onderneming kun je een beeld geven wat de huiskleuren moeten zijn in je website.

Uitlijnen

Bij het uitlijnen van je website zorg je voor rust en voor een fijne gebruikservaring. Met een uitgelijnd website straalt het ook uit dat je structuur hebt. Door bijvoorbeeld content van je artikel in het midden uit te lijnen zorg je er voor dat je bezoeker gemakkelijker je teksten kan lezen.

Het is niet fijn om een tekst te lezen waarbij je te vaak moet bewegen met je hoofd om het goed te kunnen lezen :D.

Scherpe foto's

Foto's maken een deel uit van het ontwerp. Een foto die scherp is, geeft een betere uitstraling aan je website dan een foto die niet scherp is.

Een scherpe foto straalt uit dat je professioneel bent. Dat is wat je wilt. Als je als professioneel word gezien, zullen je conversies hoger worden.

Pas call-to-actions toe

Call-to-action foto

Een call-to-action is een manier om je bezoeker aan te sporen om actie te voeren. Bij het opnemen van contact zou je bijvoorbeeld een call-to-action kunnen maken als 'neem nu contact op' waar bezoekers op kunnen klikken op contact op te nemen.

Het liefst zou die call-to-action klikbaar zijn als een button. Met een duidelijke call-to-action zullen je conversies verbeteren. Een call-to-action dien je op elk sectie te weergeven op je website. Op je home pagina heb je bijvoorbeeld de bovenste gedeelte van je website wat een bezoeker onmiddellijk zult zien.

Deze bovenste gedeelte van je pagina kun je gebruiken voor een pakkende tekst met call-to-action. Het hangt af van wat je wilt bereiken. Wil je dat ze contact opnemen of wil je dat ze offerte aanvragen als ze binnen komen bij je website.

Een call-to-action kan dus verschillend zijn. Maak gebruik van call-to-actions op je pagina om je pagina effectiever te maken en om succes te behalen.

Overtuig je bezoekers

Vertrouwen foto

Om een succesvolle website te hebben moet je overtuigend zijn. Je zult je bezoekers moeten overtuigen om te kopen wat je te bieden hebt. Een goede manier om overtuigend te zijn is om de voordelen te benoemen.

De voordelen van je dienst of product zullen een effect hebben op hoe overtuigend het is. Met testimonials en reviews kun je al vaak heel snel vertrouwen verkrijgen van je bezoeker. Als je bezoeker je vertrouwt, dan zul je overtuigender zijn.

Wie kijkt er nou niet naar de reviews en testimonials van anderen? Het is een goede manier om vertrouwen te krijgen in een dienst of product.

Plaats testimonials van klanten in de home pagina van je website. Met deze sectie zul je overtuigender zijn vanwege ervaringen die anderen al bij jouw dienst of product hebben gehad.

Vermijd bugs en fouten binnen je website

Bugs en fouten foto

Je bezoekers zijn overtuigend in de diensten of producten die je te bieden hebt. Ze willen een afspraak maken of een bestelling plaatsen en zien dat het formulier niet werkt.

Een foutmelding komt tevoorschijn en je bent een potentiële klant kwijt. Dat is balen. Het vermijden van bugs en fouten in je website is van groot belang. Het zal er voor zorgen dat je conversies stijgen of dalen.

Formulieren die werken, maar een gebroken ontwerp hebben zijn vaak ook niet fijn om te zien als bezoeker. Dit zal ook kunnen leiden tot het kwijtraken van een potentiële klant.

Een goed opgebouwde website zal succesvol zijn. Volg de tips om je website succesvol te maken en maak er wat van!

Bekijk deze video over hoe je conversie kunt verbeteren


Deel dit artikel met jouw vrienden en kennissen


Bedankt voor je aandacht

Ben je zo ver gekomen in dit artikel dan wil ik je bedanken voor je aandacht en je doorzettingsvermogen :D. Wij zijn een webdesign bureau genaamd Web Exact. Wij maken websites en optimaliseren websites in SEO. Wil jij een website laten bouwen of optimaliseren door onze gespecialiseerde webdesigners? Bekijk dan onze prijzen voor het optimaliseren of maken van je website. Neem vrijblijvend contact met ons op voor je eventuele vragen.