Daniël | Website specialist
Laatst geupdate: 22-12-2021

Wat maakt een succesvolle website?

Het succes van je website heeft te maken wat het voor je oplevert. Is je website opgericht om slechts een visitekaartje voor je bedrijf te zijn? Of heeft het als doel meer klanten aan te trekken?

Wees niet getreurd als je jouw website slechts als visitekaartje had opgezet. Door een aantal verbeteringen kun je ervoor zorgen dat je website klanten gaat opleveren.

Hoe je jouw website succesvol maakt:

1. Maak je website vindbaar

Een succesvolle website zal vindbaar moeten zijn op verschillende platforms. Op Social Media heb je platforms zoals: Facebook, Instagram en YouTube. Het vindbaar maken van je website kan via deze platforms.

Met informatie en transparantie over je diensten, zorg je ervoor dat bezoekers tot actie uit gaan. De beste methode om je website vindbaar te maken is toch wel met Google.

Je kunt met gebruik van zoekmachine optimalisatie (SEO) organische bezoekers naar je website krijgen. Dit zal dan een grote factor van succes voor je zijn.

SEO is geheel gratis toe te passen. Er zitten geen kosten aan vast en dat is wat zo fijn is aan SEO. Je website kun je dus goed vindbaar maken met zoekmachine optimalisatie, zolang je het juist toepast.

Leer meer over hoe je hoger kunt scoren in Google. Dat artikel zal je een beter inzicht geven in waar je op zal moeten letten.

2. Breng vertrouwen

Er zijn verschillende manieren om vertrouwen uit te stralen. Denk bijvoorbeeld aan de afbeeldingen die je deelt, de teksten en hoe ontwerp is samengesteld. Ook kun je door vertoning van keurmerken meer vertrouwen overbrengen.

Wanneer je website dan vertrouwen uitstraalt, kun je meer conversie genereren. Vertrouwen is hierdoor ook een grote reden waarom bezoekers tot actie uit gaan.

Probeer je website ontwerp overzichtelijk te houden. Vaak is minder ook meer. Zorg voor witregel tussen de alinea's en voorkom overmatig gebruik van kleur.

Het laatste wat je wilt is dat de bezoeker van de website verlaat. De bounce rate percentage houdt je laag door de bezoeker tevreden te stellen.

3. Spoor tot actie aan

Een call-to-action is een manier om je bezoeker aan te sporen om tot actie uit te gaan. Het liefst maak je call-to-actions waarop geklikt kan worden als knop.

Het is belangrijk om de bezoeker niet met knoppen te overspoelen. Dat werkt namelijk niet zo goed. Geef de bezoeker de ruimte om je pagina rustig door te lezen. Verwerk links en knoppen op plekken waar je denkt dat de bezoeker er behoefte aan heeft.

Je kunt bijvoorbeeld een knop aan de boven- en onderkant van je pagina plaatsen. De banner is een goede plek voor een verwijzing.

Kijk wel uit dat je geen knopteksten als 'Klik hier' of 'Contacteer ons' gebruikt. Ze zijn te algemeen en stralen niets nieuws uit. Bezoekers willen meer duidelijkheid over waar ze naar verwezen worden.

Maak je website succesvoller

Daniël

Diepgaande Online Marketing onderwerpen spreken mij aan. Met een diploma als programmeur en vijf jaar ervaring met websites, help ik ondernemers en hobbyisten een sterke website op te zetten.
Meer over Daniël