Hoe maak je een succesvolle website?

Bij het bouwen van een website komen er verschillende factoren kijken waar je de benodigde aandacht aan zou moeten besteden. Deze factoren zullen bepalen hoe succesvol je website zal zijn. Startende ondernemers kiezen vaak om een eigen website te maken. Gedurende het proces in het maken van een website, zullen er vragen komen kijken over hoe je nou een succesvolle website kunt opzetten.

Hoe maak je een succesvolle website? Bij het maken van een succesvolle website komen er verschillende factoren kijken. Deze zijn: maak je website vindbaar, heb een mooi ontwerp, pas call-to-actions toe, overtuig je bezoekers, vermijd bugs en fouten binnen je website.

Maak je website vindbaar

SEO foto

Een succesvolle website zal vindbaar moeten zijn op verschillende platforms. Op Social Media heb je platforms zoals: Facebook, Instagram en YouTube. Het vindbaar maken van je website kan via deze platforms. Vaak is Facebook de way to go om vindbaar te worden als onderneming.

Met informatie en transparantie over je diensten, zul je ervoor kunnen zorgen dat bezoekers converteren naar klanten. De beste methode om je website vindbaar te maken is toch wel Google. Met het verbeteren van zoekmachine optimalisatie oftewel SEO, kun je veel organische bezoekers aantrekken tot je website.

SEO is geheel gratis toe te passen. Er zitten geen kosten aan vast en dat is wat zo fijn is aan SEO. Je website kun je dus goed vindbaar maken met zoekmachine optimalisatie, zolang je het juist toepast aan je website.

Leer meer over hoe je hoger kunt scoren in Google. Dat artikel zal je een beter inzicht geven in waar je op zal moeten letten.

Heb een mooi ontwerp

Ontwerp foto

Hoe hard het ook klinkt, het ontwerp vertelt veel over hoe professioneel jij als ondernemer bent. Bezoekers baseren jouw onderneming op de aantrekkelijkheid en netheid van je website. Is je website netjes ingedeeld? Dan zullen ze sneller denken dat je ook netjes te werk zult gaan.

Bezoekers kijken of alles logisch en op een nette manier is ingedeeld. Het is fijn om een website te bezoeken die een ontwerp heeft dat makkelijk te gebruiken is. Gebruikerservaring is een grote factor die ervoor zal zorgen dat je website succesvol zal zijn.

Dit omdat Google gebruiksvriendelijkheid hoog heeft zitten. Google wil namelijk dat haar gebruikers de optimale ervaring zullen krijgen tijdens hun gebruik van de meest gebruikte zoekmachine.

    Welke factoren zul je op moeten letten bij het hebben van een mooi ontwerp?
  • Goed leesbare tekst
  • Kleurgebruik
  • Uitlijnen
  • Scherpe foto's

Goed leesbare tekst

Tekst hoort goed leesbaar te zijn op je website. Door je tekst goed leesbaar te maken zul je een fijne gebruikservaring bieden aan je bezoekers. Je kunt je teksten bijvoorbeeld op een goed leesbare grootte behouden. Minimaal zestien pixels is goed leesbaar en fijn om te lezen.

Met een goed leesbare lettertype kun je de gebruikservaring ook verbeteren. Kies voor een lettertype als Roboto, Arial of Sans-serif. Deze lettertypen worden vaak gebruikt en zijn goed leesbaar. Maak gebruik van vetgedrukte woorden in je teksten om er een variatie aan te geven.

Kleurgebruik

Kleuren maken je website aantrekkelijker voor bezoekers. Maak gebruik van maximaal drie huiskleuren. Met meer dan drie huiskleuren zal de website er minder professioneel uitzien. De kleuren die je logo bevat, geven je een goed beeld van welke kleuren je kunt gebruiken voor je website.

Uitlijnen

Bij het uitlijnen van je website zorg je voor rust en voor een fijne gebruikservaring. Je straalt structuur uit met een uitgelijne website. Door bijvoorbeeld content van je artikel in het midden uit te lijnen, zorg je ervoor dat bezoekers je teksten beter kunnen lezen.

Scherpe foto's

Foto's maken een deel uit van het ontwerp. Een foto die scherp is, geeft een betere uitstraling aan je website dan een foto die niet scherp is.

Onscherpe foto's stralen wat goedkoop uit. Laatste wat je wilt is dat je bezoekers een negatief beeld hebben van je onderneming. Zorg ervoor dat alles op je website kwaliteit uitstraalt.

Pas call-to-actions toe

Call-to-action foto

Een call-to-action is een manier om je bezoeker aan te sporen om tot actie uit te gaan. Het liefst maak je call-to-actions waarop geklikt kan worden als knop. Met een duidelijke call-to-action zullen je conversies verbeteren. Kijk naar de secties binnen je website en pas bij elke een knop.

Een website bestaat vaak uit ongeveer vier secties. De banner, twee delen van inhoud en een footer. Bij de banner kun je een knop toevoegen die verwijst naar een pagina die je bezoeker graag zal willen zien. Laat je bezoeker wel altijd eerst gerust kennis met je maken en probeer niet al te opdringerig te zijn.

Overtuig je bezoekers

Vertrouwen foto

Om een succesvolle website te hebben moet je overtuigend overkomen. Je zult je bezoekers moeten overtuigen om te kopen wat je te bieden hebt. Een goede manier om overtuigend te zijn is om de voordelen te benoemen.

De wijze waarop je de voordelen benoemt, zal aantonen hoe overtuigend jij als ondernemer bent. Met testimonials en reviews kun je al vaak snel vertrouwen krijgen van je bezoeker. Als de bezoeker je vertrouwt, dan zul je overtuigender zijn.

Wie kijkt er nou niet naar de reviews van anderen? Het is een goede manier om vertrouwen te krijgen in een dienst of product. Zo verklein je de kans dat je ontevreden zal zijn met het resultaat.

Plaats reviews van klanten binnen de homepagina van je website. Zo kun je wat tastbaars tonen aan je bezoekers. Ze kunnen hun tijd nemen om te kijken of jij de juiste keuze voor ze bent.

Vermijd bugs en fouten binnen je website

Bugs en fouten foto

Je bezoekers zijn geïnteresseerd in de diensten of producten die je te bieden hebt. Ze willen een afspraak maken of een bestelling plaatsen en zien dat het formulier niet werkt.

Een foutmelding komt tevoorschijn en je bent een potentiële klant kwijt. Dat is balen. Vermijden van bugs en fouten in je website is van groot belang. Het zal ervoor zorgen dat je conversies zullen stijgen of dalen.

Formulieren die werken, maar er niet aantrekkelijk en gemakkelijk uitzien, schrikken bezoekers vaak af. Dat zal ook weer een reden zijn waarom je ontevreden bent over de aanvragen via de website.

Vraag je te veel van je bezoekers door ze veel informatie te vragen? Keer daarvan weg om je conversies te verhogen. Een goed opgebouwde website zal succesvol zijn. Volg de tips om je website succesvol te maken en maak er wat van.

Bekijk deze video over hoe je conversie kunt verbeteren


Deel dit artikel met jouw vrienden en kennissen


Bedankt voor je aandacht

Ben je zo ver gekomen in dit artikel? Dan wil ik je bedanken voor je aandacht en je doorzettingsvermogen. Wij zijn een webdesign bureau genaamd Web Exact. We zorgen ervoor dat jouw website beter vindbaar wordt en dat jij een zakelijke website krijgt. Wil jij een website laten bouwen of optimaliseren door onze gespecialiseerde webdesigners? Neem vrijblijvend contact met ons op voor je eventuele vragen.