Zijn reviews belangrijk?

Reviews zijn een manier om jouw bedrijf aan te tonen als professioneel of onprofessioneel. Ondernemers gebruiken reviews om conversies te verhogen, maar ook om algemene vertrouwen op te wekken bij de bezoekers. Met het krijgen van reviews, kun je ook feedback uit halen wat weer belangrijk is in de groei van een bedrijf.

Zijn reviews belangrijk? Jazeker, omdat reviews: tijd bespaart van consumenten, inzicht bied in jouw doelgroep, zorgen voor een hoger omzet en voor meer vertrouwen van consumenten. Met reviews kun je dus veel voordeel uit halen. Maak er als ondernemer uiterst gebruik van om succes te verhogen in jouw bedrijf.

Bespaart tijd van consumenten

Reviews zijn belangrijk, omdat het tijd bespaart van consumenten. Consumenten kunnen bij reviews genoeg informatie uit halen om te gaan voor jouw bedrijf of niet. Reviews zijn zowat een leider geworden van conversies. Het is natuurlijk dat mensen kijken naar anderen wat zij hebben ervaren.

Door te kijken naar ervaringen van anderen kunnen ze zich beter inbeelden hoe het is om klant van jou te zijn, zonder dat ze het zijn. Consumenten willen gaan voor zekerheid wanneer zij iets bestellen wat ze nodig hebben en daarom zijn ze sneller geneigd om naar reviews te kijken.

Wat als jij iets wilde bestellen en je zag dat de reviews negatief waren? Ja, jouw beslissing zal gebaseerd zijn op de reviews. Niemand staat te wachten om meer dan vijf slechte reviews te bekijken. Één tot drie slechte reviews geeft ons al een slecht gevoel.

Wanneer consumenten dus snel willen weten of het de juiste keuze is om iets te bestellen, dan kijken ze naar de reviews. Gemakkelijk en snel, dat is waar de consument naar op zoek is op dat moment. Stel dat jij een fiets wilde en je gaat op zoek naar websites die een fiets verkopen binnen jouw regio.

Je vind verschillende websites met verschillende reviews. De een heeft een matige review score en de andere heeft een goede review score. Zul je dan nog kijken naar het bedrijf die een matige review score heeft? Of zul je direct gaan kijken naar het bedrijf met de beste reviews.

Het is duidelijk dat wij als consumeerders gaan voor de beste reviews, want dat zorgt voor meer vertrouwen.

Bekijk eventueel ook dit artikel over hoe jij conversies kunt verbeteren.

Bied inzicht in jouw doelgroep

Reviews bieden inzicht in jouw doelgroep. Met reviews kun je zien wat jouw doelgroep wilt. Je kunt bekijken wat de behoeften zijn en waar je je dan vervolgens in kunt aanpassen.

Wanneer een review word geplaatst door een klant, dan zul je direct een kijk krijgen van hoe die klant jouw product of dienst heeft ervaren. Met een goede review kun je goeds uit halen. Met reviews die goed zijn en wat opbouwende kritiek hebben, kun je nog meer goeds uit halen.

Niet alleen heb je dan een goede review binnen, maar ook heb je dan opbouwende kritiek gekregen over de dienst of product. Met deze opbouwende kritiek kun je weer kijken hoe deze klant het heeft ervaren.

Je kunt het product of dienst aanpassen om toekomstige klanten een fijnere ervaring te bieden. Wanneer jij een lijst hebt van reviews, dan kun je ook een beeld krijgen van wat jouw klanten algemeen willen van jouw product of dienst.

Het is daarom ook handig om aandacht te besteden aan deze reviews, zodat het jou inzicht zal geven in jouw doelgroep.

Hoger omzet

Een hoger omzet is altijd welkom. Ondernemers die startend zijn of die al een tijdje in het proces zijn, weten dat het behalen van omzet het belangrijkste is voor een onderneming. Het is daarom ook een gunst dat reviews geplaatst kunnen worden.

Zoals besproken bij 'Bespaart tijd van consumenten', hebben we gezien dat het behalen van reviews ontzettend belangrijk is. Dit, omdat consumenten keren naar reviews om een goede beslissing te kunnen maken.

Je wilt er uiteindelijk voor zorgen dat elk consument keert naar jouw reviews waarvan er velen positief zijn. Dit zal ontzettend profijtvol zijn, omdat consumenten reviews een leider maken voor hun beslissingen. Ze willen namelijk eerst weten wat anderen hebben ervaren van het product of dienst.

Het is dan ook niet meer dan logisch om de reviews zo goed mogelijk te houden. Hoe houd je jouw reviews dan goed? Je houd jouw reviews goed door jouw product of dienst zo goed mogelijk te maken voor jouw klanten. Ook is het belangrijk dat jij als ondernemer meer tijd investeert op het reageren van reviews.

Bij Google reviews kun je als beantwoorden op reviews die binnen komen bij jouw onderneming. Met het reageren laat je ook zien dat jij het belangrijk vind wat de reviews inhouden en hoe jij het beste je klanten tot dienst kunt zijn.

Het is dus ook professioneel als je reageert op reviews. Met een hoger omzet zul je als onderneming succesvoller worden. Besteed aandacht aan het verbeteren van jouw reviews, want die zullen bepalen hoe hoog jouw omzet uiteindelijk zult zijn.

Vertrouwen van consumenten

Vertrouwen is ontzettend belangrijk. Wanneer je vertrouwen hebt gewonnen van jouw bezoekers, zul je een flinke stijging zien in conversies. Recensies zorgen voor vertrouwen. Dan wel de goede reviews. Slechte reviews zorgen voor afkeer en dat wil je niet hebben.

Je wilt consumenten zo dichtbij mogelijk houden zonder ze af te schrikken waarna zij dan naar de concurrent gaan. Met goede reviews bouw je vertrouwen op van de consument.

Goede reviews zijn namelijk aantrekkelijk. Vertrouwen bouw je op door goede reviews te behouden en te vermeerderen. Hoe je dat doet, is door tevredenheid van jouw klanten op peil te houden. Verbeter jouw product of dienst om vertrouwen op te wekken van consumenten.

Waarom reviews zo belangrijk zijn


Deel dit artikel met jouw vrienden en kennissen


Bedankt voor je aandacht

Ben je zo ver gekomen in dit artikel dan wil ik je bedanken voor je aandacht en je doorzettingsvermogen :D. Wij zijn een webdesign bureau genaamd Web Exact. Wij maken websites en optimaliseren websites in SEO. Wil jij een website laten bouwen of optimaliseren door onze gespecialiseerde webdesigners? Bekijk dan onze prijzen voor het optimaliseren of maken van je website. Neem vrijblijvend contact met ons op voor je eventuele vragen.